2019 Dizájn Trendjei

2019. 02. 18. | Ötletek

 Rengeteg információ található az interneten a 2019-es trendekről, hogy ki mit gondol mik lesznek a legmehatározóbb dizájn elemek. Végig néztem kb 20-25 forrást és összegyűjtöttem mindazokat, amik megegyeztek illetve nagyon hasonlót jósoltak.

 Tehát jöjjön a szerintem legvalószínűbb 10 dizájn trend, ami a 2019-es évet fogja meghatározni.

 

Betűtípusok

1. Egyedi betűtípusok: kísérletezés, átalakítás, sztereotípiák elvetése

 2019-ben a tipográfiai kísérletezés és a web adta lehetőségek kihasználása nagy valószínűséggel teret hódít a webdizájnban. Mivel nyomtatásban sokkal egyszerűbb kísérletezni a betűtípusokkal, várhatóan új módszereket kell elsajátítanunk az új tipográfiák kódolásásra a weben.

 

https://hu.pinterest.com/pin/519251032035370821/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035370806/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035370829/

 

 Az összes nagy márka (AirBnb, Apple, Google, stb.) óriási összegeket költ azért, hogy egyedi betűtípusra tegyen szert. Ez garantálja az exklúzív eredményt.

 

2. Bookman & Oldstyle talpas betűtípusok

 Ha még soha nem hallottál az “Oldstyle Antique” vagy a “Bookman” kifejezésről, tuti biztos, hogy valamilyen formában találkoztál már ezekkel a betűtípusokkal korábban. Az eredetileg 1858-ban Skóciában található Miller & Richard öntöde számára tervezett Oldstyle Antique volt a Bookman Old Style előfutára, amely a Windows vagy Mac operációs rendszerek használatából lehet ismerős betűtípus a számodra.

 Nagy általánosságban talpatlan betűtípusok határozzák meg minden globális cég arculatát, ugyanakkor most kezdenek visszatérni a sokkal inkább érzelmeket, személyiségi jegyeket hordozó talpas betűtípusok is a köztudatba, gyakran a Bookman, az Oldstyle vagy a kettő közti átmeneti stílusban.

 

 

 

https://hu.pinterest.com/pin/519251032035369501/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035369495/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035369444/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035369445/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035414899

 

 Finom kontrasztja és jól olvashatósága teszi az Old Style-t kiváló választássá a márka eleganciájának hangsúlyozására. Egyre több vállalat igyekszik a termékét kifinomult és kiválló minőségben pozícionálni, így aztán 2019-ben rengeteg Old Style talpas betűtípus megújulását fogjuk látni.

 

Színek

3. Komplex színátmenetek

 A színátmenetek hatalmas visszatérést látthatuk 2017-2018 végén, és nem mennek sehová 2019-ben sem. Az olyan márkák, mint az Apple vagy az Instagram a márkaépítésükben használják ezt a stílust, tehát ez 2019-ben is nyerő választás lesz.

 Az elmúlt években nagy híre volt a „két tónus” dizájn visszatérésének. Most viszont a két párhuzamos trend együttesen járult hozzá a Spotify és annak ikonikus lejátszási lista dizájnjához. Így 2019-et a “két tónusú színátmenet” évének kiálltották ki.

 

https://hu.pinterest.com/pin/519251032035370522/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035370500/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035370508/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035370504/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035368831/

 

 „…ebben az évben nagy hangsúlyt fektetetünk a két tónusú színátmenetekre, szemben a lapos színekkel, amelyek korlátozottabbak. Sok weboldal most világosabb színátmeneteket használ, sötét sémákkal, hogy egy sima, szinte technikai érzetet keltsen.” Mitchell Nelson, a Jazzbones vezető kreatívja.

 Az élénk, álomszerű színpaletták és a finom árnyékolás szürreális mélységet ad az illusztrációkhoz, amelyek egyébként laposak lennének.

 

4. Fémhatás

 Az arany soha nem megy ki a divatból, de a 2019-es grafikai dizájn trendekben sok más fémes hatást is láthatunk majd. Különösen a 3D-s formatervezésnél az arany és más fémelemek az egész kompozíciót a következő szintre emelik, így drága és exklúzív érzetet keltenek.

 

https://hu.pinterest.com/pin/519251032035370901/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035370903/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035370921/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035370941/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035370949/

 

 Különböző fémek megjelenése szivárványos színhatással ugyanacsak divatossá válik. Az ilyen formatervezési minták varázslatosak és lenyűgözőek, mivel gyönyörűen csillognak, ahogy a fény visszaverődik a felületükről.

 

5. Kék és lila árnyalatok

 Annak ellenére, hogy a 2019-es év színe az Élő Korall, más színek, mint például a kék és az ibolya, az idén várhatóan átveszik a színvilágot.

 

https://hu.pinterest.com/pin/519251032035371083/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035371075/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035371070/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035371059/

 

 2019-ben az egyik legnagyobb grafikai trend a kék és lila árnyalatok használata a dizájnban „kozmikus vagy galaktikus” érzését fogja kelteni.

 Ezek a színek és árnyalatok nemcsak jól tükrözik a modern közönség ízlését, hanem világosabbak és szebben is mutatnak az okos készülékeken.

 

Grafika

6. Minimalizmus, egyszerűség és fenntarthatóság

 A kevesebb több! Bár csábító lehet sok szöveget vagy különböző betűtípusokat használni a termékcsomagolásban, de mindez zsúfolt dizájnt eredményezhet.

 Talán az egyik legklasszikusabb és időtlenebb webdizájn trend, a minimalizmus a legnépszerűbb választás. Minél kevesebb elem és tartalom található a weboldalon, annál kevésbé kell gondolkodnia a közönségnek. Ha egy weboldal felépítése megfelelő, akkor pontosan megmutatja a felhasználónak azt, amit éppen keres.

 2019-ben a minimalizmus továbbra is dominálja a digitális megjelenést. Az animációk és a előtűnő effektek, amelyek a leginkább vonzóvá teszik a görgetést a weboldalon, lehetővé teszik a tartalom szabadabb elrendezését. Az így eredményezett üres felületek több kontrasztot és tisztább tipográfiát eredményeznek anélkül, hogy túl sok zavaró elemet jelenítenének meg.

 

https://hu.pinterest.com/pin/519251032035368825/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035368829/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035368826/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035368824/

 

 Az elmúlt években növekvő tendencia mutatkozott a tervezés egyszerűsége felé, ami jelenleg is tart. Valójában, mivel életünk nagy részét képezik a webes alkalmazások és az internet, ez a tendecia úgy tűnik, hogy csak gyorsul.

 Függetlenül attól, hogy kampányolnak vele, vagy egy hatalmas tengeri katasztrófát mutatnak be, úgy tűnik, hogy a műanyag témaköre tartósan bekerült a hírekbe. A fogyasztók tudatosabb, fenntarthatóbb módszereket keresnek a megvásárolt áruk használatára, szállítására és megsemmisítésére. Ez a viselkedés arra ösztönözte a márkákat, hogy biológiailag lebontható csomagolóanyagokat tervezzenek, ami viszont számtalan lehetőséget teremt a dizájn világában egyaránt.

https://hu.pinterest.com/pin/519251032035369522/

 

 Az öko-csomagolás 2019-ben még jobban ki fog csúcsosodni, mivel a világ több városa tiltja az egyszer használatos műanyagokat és/vagy műanyag zacskó-adókat vezet be.

 

7. Kézzel rajzolt grafika

 Az illusztrációk egyre népszerűbbek a legújabb innovatív eszközök, mint például az érintőképernyős laptopokon vagy táblagépeken használható digitális tollak elterjedése miatt.

 A kézzel rajzolt szövegeknek mindig sikerül a figyelmet felkelteniük, mivel rendelkeznek az eredetiség, az innovativitás és az intimitás jellemzőivel.

 

https://hu.pinterest.com/pin/AbXP1oLXiOmydyw7P_ye9t4_KtG5fMMBWuAyUOrpIAD0wooy6ZSJdGA/

 

 A legfrissebb statisztikák szerint az egyedi készítésű illusztrációk 7-szer jobb eredményt érnek el, mint bármely stock fotó. Egy egyedülálló, merész színekkel ellátott illusztráció határozottan ki fogja emelni az adott válllalkozást a többi közül.

 Ez egy jelentős trend, amely az elmúlt években folyamatosan csak nőtt. Az érkezetető oldalaktól kezdve a teljes weboldalakig, az egyedi készítésű illusztrációk veszik át a webdizájn iparágat.

https://hu.pinterest.com/pin/519251032035369644/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035369639/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035369647/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035369637/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035369634/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035415071/

 

 Az évekig tartó, merész, vastag vonalak után az utóbbi időben egyre inkább a finomabb, elegánsabb ábrázolás a jellemző. A botanikai és természeti elemek erősen befolyásolják ezt a tendenciát, ami sokkal nőiesebb, ártatlanabb és gyermekibb részünkre összpontosít. Láthatjuk, hogy elsőként a termékcsomagolás kialakításában jelenik meg, ahol a bonyolult formatervezési minták szépen megjeleníthetők a texturált papír háttéren. A prémium anyagok, mint a fólia és a dombornyomás mellett ezek a tervek egyensúlyt teremtenek a maximalizmus és az egyszerűség között.

 

Elrendezés

8. Negatív tér vagy nyitott kompozíciók

 Nem is olyan régen, a tervezők mindent keretbe helyeztek, hogy kész dizájn érzését keltsék. Az utóbbi időben a nyílt, tágas formatervezési mintákra jellemző tendencia mutatkozik, amely úgy tűnik, hogy csak a teljes kép egy részét mutatja.

 A nyitott kompozíciók gyakran a néző képzeleterejére hagyatkoznak, így elérve a rácsodálkozást, hogy vajon mi van azon felül, ami elénktárul. A grafikai tervezés részeként a webdizájn 2019-ben is teljes körű nyílt kompozíciókkal és interaktív weboldalakkal igyekszik hatni az érzékszerveinkre.

 

https://hu.pinterest.com/pin/519251032035371003/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035370995/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035371015/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035371021/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035371008/

 

 Ezek a kompozíciók magukban foglalják az üres teret, és kerülik az egyértelmű hierarchiát. Ezeknek a kompozícióknak az elemei lazán kötődnek egymáshoz, mintha lebegnének. Gyakran nyitott formájúak, látszólag kaotikusak, tördeltek, hangsúlyos dizájnt eredményeznek, mivel az egyes elemek elhelyezése sosem véletlenszerű.

 

9. 3D dizájn és kiterjesztett valóság

 A 3D-s illusztrációk az elmúlt években nagy fellendülést mutattak. A nagy márkák előszerettel használják a 3D-t és jelenítik meg termékeiket ilyen formában. Például: cipők, sportfelszerelések, csomagolás tervezés, stb.

 

https://hu.pinterest.com/pin/519251032035370607/

 

 A 3D tipográfia különösen virágázásnak indult. A legjobb az egészben, hogy nincs olyan fajta betűtípustípus, amely a legjobban megfelelne ennek a trendnek: merész, vékony, talpatlan, szkript, bármilyen betűtípust meg lehet jeleníteni 3D-ben.

 A tipográfia mellett sok csodálatosan megjelenített 3D-s kompozíció áll rendelkezésre, amelyek olyan érzést keltenek, mintha egy távoli bolygón lennénk.

https://hu.pinterest.com/pin/519251032035368864/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035368837/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035368835/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035368841/

 

 A kiterjesztett valóság olyan területeken jelenik meg, mint a webdizájn vagy az alkalmazások tervezése. Sok online áruház próbálja valamilyen fomárban beépíteni a kiterjesztett valóságot a weboldalába. És az elkövetkezendő években drasztikusan nőni fog ez a trend. A következő kifejezéseket minden bizonnyal még sokat fogjuk hallani: „kiterjesztett valóság” (XR), amely a digitálisan megváltozott valóság bármely formáját jelenti, “kibővített valóság” (AR), “kevert valóság” (MR) és “virtuális valóság” (VR).

https://hu.pinterest.com/pin/519251032035370554/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035370547/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035370538/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035370544/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035370525/

 

 

10. Aszimmetria és törött rács elrendezések

 Mivel ezek az elrendezések megszabadulnak a merev és kiszámítható rácstól, több kinetikus energiát és mozgást biztosítanak. Az aszimmetrikus elrendezés, akár egy tervezési összetételben, akár egy alkalmazásban vagy egy weboldalon figyelmet igényel. A felhasználót kíváncsivá teszi, hogy vajon hová vándorol az információ és a grafika, ahogy görget lefelé az oldalon.

 Ez a fajta dizájn – amely kedvez a váratlannak, a határok feszegetését próbálgatja, és az aszimmetriával kísérletezik – már egy ideje jelen van. Ezt a technikát alkalmazták, hogy segítsen kiemelkedni a tömegből, felhívni a figyelmet, vagy más módon kísérletezni a dizájnnal. 2019-ben azonban egyre gyakrabban jelenik majd meg az interneten is.

 A webdizájn átfedő elemei az elmúlt néhány évben már jelen voltak, a törött rácsokkal kombinálva egyedi kreatív elrendezést hoztak létre.

 

https://hu.pinterest.com/pin/519251032035369713/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035369721/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035369714/ https://hu.pinterest.com/pin/519251032035369717/

 

 Tervezési szempontból a rács fogalma egy képzeletbeli sík, vízszintes és függőleges vonalakkal, amelyet az oldal vagy képernyő elrendezési elemeinek segítésére használnak. A legtöbb weboldal esetében a rácsot könnyen fel lehet ismerni – például a webodal bal oldalán, egymás alatt sorakozva jelenik meg a logó, a cím és a tartalmom. Ha a törött rács elerendézt nézzük, akkor az elemek, amelyek ezen a síkon mozognak, sokkal lazább, nem olyan merev elrednezésben jelennek meg.






Forrás
https://creativemarket.com/blog/10-graphic-design-trends-for-2019
https://digitalagencynetwork.com/top-10-graphic-design-trends-to-watch-for-in-2019/
https://www.behance.net/gallery/71481981/2019-Design-Trends-Guide
https://99designs.com/blog/trends/graphic-design-trends-2019/
https://justcreative.com/2018/12/11/graphic-design-trends-2019/

Pin It on Pinterest

Share This