A 2019-es Év Színe

2019. 01. 15. | Beszámoló

 A 2019-es év színe a „Living Coral”, magyarul „élő korall” vagyis a Pantone 16-1546. A színt úgy határozták meg, hogy lendületes, élénk és pezsgő, amely előreláthatólag a 2019-es évet fogja meghatározni.

 Az idei év színét tavaly decemberben jelentette be a Pantone nevű cég. A Pantone egy New Jerseyben, Carlstadtban található cég. A vállalatot legjobban a Pantone Színegyeztető Rendszerről, Pantone Matching System (PMS) ismerik, amely egy szabadalmaztatott színtér, amit különböző iparágak használnak, elsősorban nyomtatásra. Azonban néha színes festékeket, szövetet, és műanyagot is előállítanak.1

 A Pantone Színegyeztető Rendszer segítségével megoldották a 60-as években a nyomtatóipar színegyeztetés-beli problémáit. Nem sokkal később ez a rendszer vált a legkönnyebb és legegyszerűbb megoldássá a színek bekategorizálására, katalógusba rendezésére. A ma is használatos pl. festékszín válaszátáskor a papírcsíkon elhelyezett színminták legyezőszerű elrendezésben nekik köszönhető.

 

 Már több mint 40 éve a Pantone a vezető márka a színegyeztetésben, nemcsak dizájn vonalon, hanem a mindennapokban is; festék, textil és műanyaggyártás. 2000-ben történt először, hogy a cég közé tette az év Pantone színét, amellyel trendet teremtett az arculat-, marketing és a kreatív tervezésben egyaránt.

 

Hogyan befolyásolja az év színe a marketing trendeket?

 

 A Pantone cég egész évben tanulmányozza az aktuális szín trendeket azért, hogy a legjobb színt válassza a következő év színének. A társadalom minden aspektusát megvizsgálják: divat, marketing, közösségi média, még a politikát is.

 Az idő múlásával az év színárnyalata egyre inkább meghatározóvá vált a design és a márkaépítésben. Mára már cégek százai vesznek részt az év színének felhasználásában, hogy termékeiket az aktuális szín trendnek megfelelő kivitelben értékesítsék.  A digitális világban pedig grafikusok, designerek, bloggerek népszerűsítik saját ötleteiket az adott színt alakalmazva az alkotásaikban.

 

Hogyan tudod az év színét a saját márkádba beépíteni?

 

 Néhány márka minden évben újratervezteti az arculatát az év színének megfelelő stílusban, de ez sokak számára igen költséges és időigényes lehet. Nem beszélve a márkra által képviselt koncepció elvesztéséről, a piac esetleges negatív reakcióiról az új dizájn felé.

 Az év színét inkább mint eszközt teremtették meg; marketinghez, termék dizájnhoz és nem annyira arculati újratervezéshez. Kreatív ötletek a szín felhasználásban például:

  • marketing kampány
  • reklám hirdetések
  • közösségi médián a szín felhasználása, mint téma minden bejegyzéshez, fotóhoz
  • termék dizájn elemek
  • webdesign

 Nektek mi a vélményetek a 2019-es év színéről? Fogjátok használni? Ha igen, milyen formában? Írjátok le kommentben!

 

Forrás:

1https://hu.wikipedia.org/wiki/Pantone

https://visme.co/blog/pantone-color-of-the-year/

Képek:

https://hu.pinterest.com/pin/221028294184942526/

https://hu.pinterest.com/pin/459507968230280754/

https://hu.pinterest.com/pin/123708320992345350/

https://hu.pinterest.com/pin/273734483581971441/

https://hu.pinterest.com/pin/561331541026231207/

https://hu.pinterest.com/pin/139682025928840876/

https://hu.pinterest.com/pin/304907837269730736/

https://hu.pinterest.com/pin/446911963020699226/

Videó:

https://www.youtube.com/watch?v=3HSH8dj2VRE

 

Pin It on Pinterest

Share This