Weboldalt szeretnék, de nem tudom hogyan kezdjek neki

2018. 10. 28. | Tippek

6 tipp hogyan fogj hozzá a weboldaladhoz

 


 Van már egy saját vállalkozásod amihez szükséged lenne egy weboldalra, hogy jobban tudd népszerűsíteni a szolgáltatásaidat vagy a termékidet? Vagy még csak most készülsz belevágni, de annyi szerteágazó információ van az interneten, hogy azt sem tudod hogyan állj neki? Esetleg csak hobbi szinten szeretsz blogolni és ehhez kéne egy jól kinéző weboldal?

Ha már te is eljátszottál a gondolattal, hogy milyen jó is lenne egy saját weboldal, akkor most itt van 6 tipp, hogy miket gondolj végig mielőtt belevágsz a megvalósításba.


1. Ki vagyok én, és mit képviselek?


 Tisztában kell lenned azzal, hogy mik azok az értékek, tulajdonságok, és célok, amik mellett kiállsz és Téged illetve a vállalkozásod reprezentálják, mert ezek fogják meghatározni a saját brand-ed vagy ha úgy tetszik az arculatod. Az arculatod pedig vissza kell, hogy köszönjön a weboldalad felépítésében és design-jában ahhoz, hogy ténylegessen azt tükrözze, amit Te nyújtasz a látogatóidnak, ügyfeleidnek.

Ha ezek megvannak, utána már egyszerű lesz magát a stílust, a design-t megteremtő színeket, motívumokat, betűtípusokat, stb. kitalálni ahhoz, hogy a kívánt érzetet keltésék majd az oldalad látogatójában.


2. Mi a weboldalam célja?


 Gondold végig, hogy mit szeretnél elérni azzal, hogy létrehozol egy weboldalt! Nagyon sokan azt hiszik, hogy elég csak “fent lenni az interneten”, összedobni egy weboldalt és majd jönnek magától a látogatók. Bárcsak ilyen egyszerű lenne…

Döntsd el, hogy mi a célod már az elején; online értékesítés, feliratkozók gyűjtése, szolgáltatások népszerűsítése, vagy az olvasottság növelése? Amint megvan a célod, a weboldalad felépítése is ennek tükrében fog változni. Bármit választasz, a lényeg, hogy tudd már az elején, különben lesz egy szép weboldalad, amit a kutya sem látogat.


3. Tartalmilag mire kell gondolnom?


 Egy weboldal tartalmi elemei között sok mindent fel lehet sorolni; képek, videók, kitöltő szövegek, akció gombok, közösségi média megosztási lehetőségek, kapcsolati űrlap, webáruház, stb.

Jó ha tudod, hogy mik azok az elemek, amikkel saját magad hozzá tudsz járulni az oldal felépítéséhez, például vannak jó minőségű képeid vagy nagyon jó vagy marketing szövegírásban, esetleg van egy YouTube csatornád, amit be lehetne linkelni.

Minden amit te magad hozzá tudsz adni, egyrészt egyedibbé teszi az oldalad másrészt sokat spórolhatsz. Így nem kell például stock fotókat venned vagy a szövegírásért külön fizetned. Viszont arra nagyon figyelj, hogy mások szellemi tulajdonát sose tüntesd fel sajátodként!


4. Mennyi pénzbe fog kerülni a weboldalam?


 Azt hiszem, hogy talán ez az első kérdés, ami felmerül benned ha egy saját weboldal készítésére gondolsz. A válasz igazából tőled függ. Mennyit vagy hajlandó rászánni?

Ahogy a 2-es pontban írtam, ha csak azt szeretnéd, hogy “legyen egy weboldalad”, akkor azt akár te magad is megcsinálhatod, van pár ingyenes weboldalkészítő szolgáltatás a neten, amiket használhatsz, de ne lepődje meg, ha nem hozzák a várva várt eredményt.

Ha pedig egy jól működő weboldalra van szükséged, azaz egy olyanra, ami vonzza a látogatókat és a keresőkben is jó helyen szerepel, akkor áldoznod kell rá egy keveset. Jelenleg én egy 100 ezer forintos minimum büdzsére gondolnék a helyedben, ennyiért már jó eséllyel nem fognak átverni, de a saját egyéni igényeidtől függően a határ mindig a csillagos ég.

Ha érdekel, hogy kb mennyibe kerülne a weboldalad elkészítése, akkor töltsd ki ezt az űrlapot, és hamarosan küldök neked egy árajánlatot!


5. Mik azok a közelező elemek, amiknek szerepelniük kell az oldalamon?


 Nagyon fontos, hogy ha a weboldaladon valamilyen szolgáltatást vagy terméket értékesítesz, –  tehát mint vállalkozás üzemelteted azt – hogy Impresszumot hozz létre, amely tartalmazza a vállalkozásod adatait. Rengeteg olyan weboldal van az interneten, amelyeken nem szerepel egyáltalán ez az információ, pedig a fogyasztóvédelem komoly bírságokat szabhat ki az adatok hiányában.

EU-s szabályozás miatt most már szintén kötelező elem lett az Adatvédelmi/Adatkezelési tájékoztató (GDPR) is, amennyiben az oldaladon történik személyes információ (pl. név, email cím, telefonszám, stb.) bekérése a látogatóktól.

Amennyiben látogatottság mérés is történik az oldaladon, ne felejtsd el a Süti (Cookie) nyilatkozatot sem.

Tudnod kell, hogy ezekért kizárólag Te, mint a weboldal tulajdonosa vagy a felelős, tehát a Te érdeked, hogy a weboldalad készítője, ezeket elhelyezze a készülő oldaladon.


6. Ki fogja karbantartani az oldalamat?


 Amikor kész lesz a weboldalad, remélhetőleg minden úgy fog kinézni rajta, ahogy azt Te megálmodtad. Igen ám, de mi lesz akkor ha valamit frissíteni kell rajta; egy új blog bejegyzést kéne közzé tenni, új képeket feltölteni, vagy már egyáltalán nem aktuális az a tartalom, ami korábban megfelelő volt?

Ha szeretnéd, hogy meg legyen a lehetőséged arra, hogy Te magad is tudd szerkeszteni a saját oldaladat, akkor tudasd a weboldalkészítőddel! Amennyiben tartalomkezelő rendszer (CMS) az alapja a weboldaladnak, nem lesz semmi akadálya, hogy Te is tudd szerkeszteni. Így aztán nem kell majd külön fizetned sem minden egyes kis apró változtatásért.

Kicsit nehezebb a dolgod, ha webfejlesztőt bízol meg, mert ő az oldalad teljes kódrendszerét fogja megírni, és nem lesz lehetőséged magadtól a későbbi változtatásokra, hacsak nem értesz a kódoláshoz. 🙂


+1 tipp figyelemfelkeltésre


 Mi az a dolog, ami megkülönböztet a többi hasonló vállalkozástól? Mi az a plusz, amit csak Te tudsz ajánlani és mások nem?

Akármilyen kis dolog is legyen az, ami megkülönböztet a többitől, egyedivé fogja tenni az oldaladat és felkelti a figyelmet az érdeklődést valami új iránt. Lehet ez egyszeri ajánlat vagy egy sokkoló kép, esetleg egy olyan termék amire még senki vagy csak kevesen gondoltak. Próbálj meg egy ilyen ötlettel előállni, és a siker nem marad el!

Pin It on Pinterest

Share This